Visão Geral
O Gerenciamento de Ativos de TI (ITAM) é um dos elementos mais importantes para qualquer estratégia de negócios. O gerenciamento de ativos de TI melhorará o controle de custos e a redução de riscos do seu negócio, ao mesmo tempo em que aumentará o valor do negócio com ativos de TI. Esses ativos de TI incluem todos os aspectos de hardware e software usados em sua organização.
Objetivo
O foco do Curso IT Asset Management (ITAM) Foundation é expandir o fluxo de trabalho organizacional. Isso acontece definindo as principais funções dentro das disciplinas de ITAM nos departamentos financeiro, contratual e de estoque, ao mesmo tempo em que destaca as mudanças culturais que resultam para os usuários finais em um ambiente de TI.
Publico Alvo
- Este Curso IT Asset Management e destinado para vários departamentos da sua organização, como gerentes de orçamento, departamentos de serviços de TI e finanças. O curso ITAM Foundation foi desenvolvido para todo o pessoal-chave nessas funções. Recomendamos que o curso seja frequentado por vários funcionários dessas áreas, a fim de permitir um foco de ITAM bem-sucedido e coerente em toda a sua empresa; no entanto, indivíduos também podem se beneficiar deste curso básico e são bem-vindos. foco, ele foi projetado especificamente para pessoas que não são de TI e, portanto, não está cheio de siglas ou frases que apenas profissionais de TI conheceriam.
Materiais
Inglês/Português/Lab Prático
Conteúdo Programatico
ITAM Introduction:
- • Definition, purposes and objectives
- • Why does your organisation need ITAM?
- • Introduction to the four key areas:
- • Hardware Asset Management, Software Asset Management, Services & Cloud Asset Management, People & Information Asset Management
- • The IT Asset lifecycle and its impact on your business
- • The key roles in ITAM – stakeholders, functions, roles and responsibilities
- • Typical business issues and challenges in the ITAM workflow
- • Introduction to ITAM best practices, ISO55000 and ITSM
Hardware Asset Management (HAM) Introduction:
- • The concept, purpose and benefits of HAM
- • The HAM lifecycle in your organisation from acquisition through to disposal
- • Request and approval processes, procurement and lifecycle management, redeployment and disposal management
- • The placement of HAM in the ITAM ecosystem
- • Mobile device (asset) management aspects of HAM
- • The best practices of HAM (ISO and ITSM)
- • The tool reflections of HAM
Software Asset Management (SAM) Introduction:
- • Definition and objectives
- • SAM best practices and framework
- • The business value of SAM
- • SAM from request to acquisition throughto disposal
- • Key roles and stakeholders in a SAM program
- • The placement of SAM in the ITAM ecosystem
- • The concept of compliance
- • The risks/costs related to software audits
- • Organisational pitfalls and challenges in the SAM process
- • IT Service Management and ISO19770 approach within SAM
Services & Cloud Asset Management Introduction:
- • The concept of services and cloud services
- • The costs, challenges and benefits associated with Services and Cloud services
- • Definition and objectives within Services and Cloud Asset Management (SEAM)
- • The contractual issues with assets in SEAM
- • The pitfalls and benefits from SEAM
- • ITAM best practices in a SEAM context
- • The placement of SEAM in the ITAM ecosystem
- • Key roles and stakeholders in a SEAM program
- • Compliance in a Cloud perspective
People & Information Asset Management (PINAM) Introduction:
- • Definition and objectives
- • How to define Information and People as assets
- • Security and risk control (information sharing, employees leaving the organisation, loss of mobile devices, access regulations, etc)
- • BYOD in a People and Information Management perspective
- • How do mobile users use their devices and content? Benefits and pitfalls
- • Policy Setting – security policies for content, users and mobile devices
ITAM Key Findings & Conclusions:
- • The best practices in the ITAM framework
- • How to assess and understand the ITAM maturity in your organisation
- • The interface between the four key ITAM areas (HAM, SAM, SEAM, PINAM)
- • Effective communication of your ITAM goals to the key stakeholders in your organisation
- • ITAM integration with the organisational key business drivers and goals evaluation
TENHO INTERESSE