Visão Geral
As organizações mudam de forma incremental todos os dias, e nem sempre em uma direção positiva. Para efetuar uma mudança organizacional positiva, os líderes devem primeiro decidir onde querem que a organização esteja e, então, qual é a melhor maneira de chegar lá.
Líderes, membros-chave da equipe e outros funcionários da organização aprenderão como desenvolver e implementar seus próprios planos de mudança organizacional. O processo começa com uma revisão de como as organizações funcionam, vários estilos de liderança e organizacionais e o processo de mudança. Uma vez que os participantes compreendam completamente esses fundamentos, passamos para o trabalho aprofundado de análise de deficiências organizacionais, desenvolvimento de planos para corrigir essas deficiências e implementação e manutenção de mudanças apropriadas.
Objetivo
Após a conclusão deste curso, você será capaz de:
- Explique as várias estruturas organizacionais e as vantagens e desvantagens de cada uma.
- Reconheça como as organizações se desviam do curso.
- Entenda o processo de mudança
- Determine quais mudanças são necessárias na organização.
- Desenvolva intervenções ideais para implementar a mudança.
- Criar e usar um plano de gerenciamento de mudanças eficaz
- Monitore o processo de mudança e corrija conforme necessário.
- Manter a mudança uma vez que tenha sido introduzida.
- Resolva problemas de implementação com técnicas de resolução de conflitos
- Comunique-se efetivamente sobre a mudança
Publico Alvo
- Qualquer pessoa interessada ou que esteja participando de uma mudança organizacional pode se beneficiar deste curso. Portanto, este curso seria apropriado para executivos, gerentes seniores, supervisores, líderes de equipe e qualquer pessoal em organizações com e sem fins lucrativos
Informações Gerais
Carga Horária: 16h
- Se noturno este curso é
ministrado de Terça-feira à sexta-feira, das 19h às 23h
- Se aos sábados este curso é
ministrado das 9h às 18h
- Se in-company por favor
fazer contato para mais detalhes.
Formato de
entrega:
- 100% on-line ao vivo, via
Microsoft Teams na presença de um instrutor/consultor ativo no mercado.
- Nota: não é curso
gravado.
Lab:
- Laboratório + Exercícios
práticos
Materiais
Português | Inglês
Conteúdo Programatico
Setting the Context for Change
- Before we can begin effecting positive organizational change, we must understand the dynamics of organizations. In this section we review the types of organizations, their structures, and the various leadership styles. We discuss parameters for measuring organizational success and introduce the case studies to be used throughout the workshop.
- Understanding Organizational Change
- Activity: What is Organizational Change?
- Types of Organizational Change
- Understanding Organizations
- Types of Organizations
- Types of Leaders
- Types of Organizational Processes
- Measuring Organizational Effectiveness
- Exercise One: Introduction to Case Study
Planning Organizational Change
- The planning process begins with an analysis of where the organization should be, what changes are needed to get there, who should be involved in the process and how best to proceed.
- Analyzing Changes Needed
- Reviewing Organizational Structures
- Developing Appropriate Performance Measures
- Analyzing Results
- Exercise Two: Determining Changes for Case Study
- Understanding the Dynamics of Change
- Vested versus Forced
- Coping Stages
- Generic Steps to Effective Change
- Change Implementation Models
- Stakeholder Roles in Change
- Identifying Stakeholders
- Understanding Stakeholder Perspectives
- Developing Appropriate Interventions
- Corporate-wide
- Division-wide
- Department-wide
- Team
- Individual
- Exercise Three: Develop Plan for Case Study Change
Implementing Organizational Change
- Once project goals and a plan have been developed, the hard part begins. In this section, we emphasize the key steps for successful implementation and see how best to implement each of the common intervention types.
- Keys to Following Plan
- Implementing Interventions
- Kicking off the project
- Performing Required Interventions
- Measuring Results and Correcting as Needed
- Celebrating Milestones
- Exercise Four: Implementing Change for the Case Study
Overcoming Difficult Implementation Situations
- Overcoming Resistance
- Exercise Five: Overcoming Resistance During the Case Study Project
- Conflict Resolution Techniques
- Exercise Six: Resolving Conflict on the Case Study Project
- Effective Communication Skills
- Communication Activity
- Building Stronger Teams
- Team Building Activities
Ongoing Improvement Process
- Once changes have been implemented, they need to be maintained and often tweaked to further improve the organization. This section explores the various ways to maintain and incrementally improve conditions.
- Maintaining Change
- Measuring “Final” Results
- Publishing organization newsletters, etc.
- Holding Anniversary Celebrations
- Hosting Lunch and Learns
- Continuous Improvement
- Surveying Stakeholders
- Uncovering Additional Gaps
- Implementing New Interventions
- Exercise Seven: Reviewing Results and Designing Continuous Improvement Plan for the Case Study
Summary, Conclusion and Wrap-Up
- A final review of key concepts and an opportunity to discuss the lessons learned and how they will apply to the participants’ specific environment.
TENHO INTERESSE