Curso Communication Skills for Technical Professionals

  • Metodologia Ágeis & Scrum

Curso Communication Skills for Technical Professionals

24h
Visão Geral

Nestes tempos econômicos difíceis, o avanço no emprego e as promoções são mais difíceis de encontrar. As poucas promoções disponíveis serão dadas aos melhores comunicadores, não necessariamente aos especialistas técnicos.

Durante anos, habilidades técnicas fortes eram tudo o que você precisava para ter sucesso, mas hoje, ser tecnicamente competente não é suficiente. Pessoas de sistemas bem-sucedidos podem comunicar suas ideias, desejos e necessidades, e ouvir atentamente as dos outros.

Objetivo

Após a conclusão deste curso, você será capaz de:

  • Ganhe autoconfiança ao dominar as etapas comprovadas para aumentar a comunicação eficaz
  • Descubra seu estilo de comunicação pessoal e como isso afeta todas as suas comunicações
  • Descubra técnicas de resolução de problemas e resolução de conflitos que realmente funcionam
  • Transforme obstáculos de comunicação em trampolins para o sucesso na carreira
  • Minimize o tempo gasto em suporte técnico, comunicando informações técnicas em termos não técnicos
  • Escolha palavras e pistas não verbais que vendam suas ideias de sistemas para a alta administração
  • Diagnosticar fontes de problemas de comunicação e desenvolver estratégias de melhoria
Publico Alvo
  • Gerentes de sistemas, MIS e operações, líderes de equipe, gerentes de projeto, consultores, gerentes e funcionários do centro de ajuda, analistas de sistemas, administradores de banco de dados e programadores. Qualquer pessoa que trabalhe com informações técnicas ou profissionais técnicos, como treinadores técnicos, escritores técnicos, gerentes de vendas técnicas e gerentes de produto.
Informações Gerais

Carga Horária: 24h

  • Se noturno este curso é ministrado de Segunda-feira à sexta-feira, das 19h às 23h
  • Se aos sábados este curso é ministrado das 9h às 18h
  • Se in-company por favor fazer contato para mais detalhes.

Formato de entrega: 

  • 100% on-line ao vivo, via Microsoft Teams na presença de um instrutor/consultor ativo no mercado.
  • Nota: não é curso gravado. 

Lab:

  • Laboratório + Exercícios práticos
Materiais
Português | Inglês
Conteúdo Programatico

Learn the Basics of Effective Communication

  1. Find out what communication is.
  2. See how speaking in business terms can help your advancement.
  3. Master the 8 steps necessary for effective communication of any type.
  4. Save time by using the most appropriate medium for your message.
  5. Understand the benefits and drawbacks of e-mail.

Avoid Communication Breakdowns

  1. Learn how to avoid more than 20 common barriers to communication.
  2. Discover the unique communication problems faced by technical women, and how to overcome those problems.
  3. Learn how negative non-verbal messages override your words.
  4. Find out what the 4 communication styles are and how to make them work for you.
  5. Determine your dominant style and learn to adjust it to other styles when necessary.

Examine Active Listening Skills

  1. See why listening is critical to your success.
  2. Learn the 4 active listening skills and how to apply them in different situations.
  3. Increase oral comprehension, retention and recall.
  4. Improve your Speaking Skills
  5. Minimize project delays by giving and receiving clear instructions.
  6. Discover how to communicate without jargon.
  7. Hear how tone of voice influences your message.
  8. Save time by using the telephone more effectively.

Use a Variety of Speaking Techniques

  1. Learn to assert yourself without being aggressive.
  2. Find out when to assert yourself, and when it is best to be quiet.
  3. Discover how conflict resolution can keep peace in the office.
  4. Understand the problem solving techniques used by most systems people.

Get More Out of Meetings

  1. Decrease meeting time by setting and following an agenda.
  2. Understand the interrelationships of meeting attendees.
  3. Get tips on persuading others to see your point of view.
  4. Learn how to shorten or eliminate meetings and actually accomplish more.

Deliver Quality, Effective Presentations

  1. Adjust your delivery for audience size or room conditions.
  2. Involve your audience with thought-provoking questions.
  3. Tailor your presentation to any type of audience.
  4. Minimize nervousness while maximizing clarity and impact.
  5. Enhance information with simple, easy-to-produce visual aids.
  6. Use words and body gestures to persuade your audience.

Hone Your Technical Writing Skills

  1. Learn the 3 most common failings of technical writing and how to avoid them.
  2. Choose words and phrases that project the correct image to management.
  3. Avoid phrases that raise red flags to your readers.
  4. Master accepted formats for letters, user documents, status reports, proposals and newsletters.
  5. Edit your writing for clarity and correct use of grammar.
  6. Improve the flow of your writing with transitional phrases.
  7. Use your computers to aid your writing.
  8. Decrease writing time by organizing your material before you begin.
TENHO INTERESSE

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