Visão Geral
Nestes tempos econômicos difíceis, o avanço no emprego e as promoções são mais difíceis de encontrar. As poucas promoções disponíveis serão dadas aos melhores comunicadores, não necessariamente aos especialistas técnicos.
Durante anos, habilidades técnicas fortes eram tudo o que você precisava para ter sucesso, mas hoje, ser tecnicamente competente não é suficiente. Pessoas de sistemas bem-sucedidos podem comunicar suas ideias, desejos e necessidades, e ouvir atentamente as dos outros.
Objetivo
Após a conclusão deste curso, você será capaz de:
- Ganhe autoconfiança ao dominar as etapas comprovadas para aumentar a comunicação eficaz
- Descubra seu estilo de comunicação pessoal e como isso afeta todas as suas comunicações
- Descubra técnicas de resolução de problemas e resolução de conflitos que realmente funcionam
- Transforme obstáculos de comunicação em trampolins para o sucesso na carreira
- Minimize o tempo gasto em suporte técnico, comunicando informações técnicas em termos não técnicos
- Escolha palavras e pistas não verbais que vendam suas ideias de sistemas para a alta administração
- Diagnosticar fontes de problemas de comunicação e desenvolver estratégias de melhoria
Publico Alvo
- Gerentes de sistemas, MIS e operações, líderes de equipe, gerentes de projeto, consultores, gerentes e funcionários do centro de ajuda, analistas de sistemas, administradores de banco de dados e programadores. Qualquer pessoa que trabalhe com informações técnicas ou profissionais técnicos, como treinadores técnicos, escritores técnicos, gerentes de vendas técnicas e gerentes de produto.
Informações Gerais
Carga Horária: 24h
- Se noturno este curso é
ministrado de Segunda-feira à sexta-feira, das 19h às 23h
- Se aos sábados este curso é
ministrado das 9h às 18h
- Se in-company por favor
fazer contato para mais detalhes.
Formato de
entrega:
- 100% on-line ao vivo, via
Microsoft Teams na presença de um instrutor/consultor ativo no mercado.
- Nota: não é curso
gravado.
Lab:
- Laboratório + Exercícios
práticos
Materiais
Português | Inglês
Conteúdo Programatico
Learn the Basics of Effective Communication
- Find out what communication is.
- See how speaking in business terms can help your advancement.
- Master the 8 steps necessary for effective communication of any type.
- Save time by using the most appropriate medium for your message.
- Understand the benefits and drawbacks of e-mail.
Avoid Communication Breakdowns
- Learn how to avoid more than 20 common barriers to communication.
- Discover the unique communication problems faced by technical women, and how to overcome those problems.
- Learn how negative non-verbal messages override your words.
- Find out what the 4 communication styles are and how to make them work for you.
- Determine your dominant style and learn to adjust it to other styles when necessary.
Examine Active Listening Skills
- See why listening is critical to your success.
- Learn the 4 active listening skills and how to apply them in different situations.
- Increase oral comprehension, retention and recall.
- Improve your Speaking Skills
- Minimize project delays by giving and receiving clear instructions.
- Discover how to communicate without jargon.
- Hear how tone of voice influences your message.
- Save time by using the telephone more effectively.
Use a Variety of Speaking Techniques
- Learn to assert yourself without being aggressive.
- Find out when to assert yourself, and when it is best to be quiet.
- Discover how conflict resolution can keep peace in the office.
- Understand the problem solving techniques used by most systems people.
Get More Out of Meetings
- Decrease meeting time by setting and following an agenda.
- Understand the interrelationships of meeting attendees.
- Get tips on persuading others to see your point of view.
- Learn how to shorten or eliminate meetings and actually accomplish more.
Deliver Quality, Effective Presentations
- Adjust your delivery for audience size or room conditions.
- Involve your audience with thought-provoking questions.
- Tailor your presentation to any type of audience.
- Minimize nervousness while maximizing clarity and impact.
- Enhance information with simple, easy-to-produce visual aids.
- Use words and body gestures to persuade your audience.
Hone Your Technical Writing Skills
- Learn the 3 most common failings of technical writing and how to avoid them.
- Choose words and phrases that project the correct image to management.
- Avoid phrases that raise red flags to your readers.
- Master accepted formats for letters, user documents, status reports, proposals and newsletters.
- Edit your writing for clarity and correct use of grammar.
- Improve the flow of your writing with transitional phrases.
- Use your computers to aid your writing.
- Decrease writing time by organizing your material before you begin.
TENHO INTERESSE