Curso Business Value Analysis

  • ITIL Gestão & Governança

Curso Business Value Analysis

24h
Visão Geral

A função do analista de negócios muda significativamente à medida que as organizações substituem rapidamente suas metodologias tradicionais de desenvolvimento de sistemas por abordagens mais iterativas ou ágeis. Mais e mais empresas estão percebendo os benefícios de uma implantação mais rápida de produtos a um custo menor, com menos retrabalho devido à falta de requisitos. A análise de negócios eficaz é fundamental para desenvolver esses requisitos e manter os projetos no caminho certo. Este curso indispensável explora as contribuições do bom desenvolvimento de requisitos em um ambiente Agile e equipa os analistas de negócios com o pensamento crítico, as habilidades analíticas e as habilidades necessárias para agregar valor a cada projeto Agile.

Este workshop prático fornece aos participantes uma compreensão da mudança do papel do analista de negócios, as ferramentas e técnicas mais adequadas ao Agile e o tempo para realizar as principais tarefas e eventos. Explanatórios, demonstrações e exercícios práticos fornecerão a experiência necessária para criar histórias de usuários que atendam às necessidades de negócios.

Métodos de desenvolvimento iterativo, como o Agile, exigem uma mudança de paradigma das abordagens tradicionais usadas para análise de negócios. O Agile move a análise da coleta de grandes requisitos iniciais para técnicas iterativas e incrementais. O analista se torna o “guardião do valor” – a consciência de valor para a equipe. Para designar a diferença de habilidades e foco, o analista de negócios Agile é chamado de Business Value Analyst (BVA). O BVA deve orientar a equipe por meio do desenvolvimento de produtos iterativo e rápido para maximizar o valor do negócio. Fazer isso requer uma mudança de mentalidade para o analista de negócios – a mentalidade de valor de negócios.

Objetivo

Após concluir o curso você saberá:

  • A Necessidade de Gestão de Valor
  • O papel do analista de valor de negócios
  • Gestão de valor em vários “sabores” ágeis
  • Habilidades e comportamentos de pensamento crítico
  • Definir valor e escopo
  • Entenda o gerenciamento de backlog e o planejamento de lançamento
  • Pratique técnicas ágeis como definição de personas e roadmaps
  • Revise os métodos de elicitação e descoberta de requisitos
  • Entenda a decomposição da história e a modelagem leve
  • Avalie a importância e a prioridade dos recursos do produto
Publico Alvo
  • Qualquer pessoa que queira melhorar suas habilidades de análise de negócios
  • Qualquer pessoa em seu caminho para se tornar um gerente de valor
  • Analistas de negócios
  • Gerentes de valor
  • Proprietários do produto
  • Gerentes de produto
  • Especialistas no assunto de negócios
  • Analista de Sistemas Empresariais
  • Engenheiro de Requisitos
  • Analista de Processos
  • Qualquer pessoa que realize atividades de análise de negócios
  • Qualquer pessoa que queira certificação em ICAgile Business Value Analysis (ICP-BVA)
  • Qualquer pessoa que queira se tornar um especialista certificado ICAgile em gerenciamento de valor
Pre-Requisitos

Este é um workshop de nível intermediário/avançado. Os participantes devem ter concluído o treinamento básico de Agile - como um curso de Introdução ao Agile, um curso Certified Scrum Master ou equivalente ou ter completado de 6 a 12 meses de trabalho com equipes Agile.

Informações Gerais

Carga Horária: 24h

  • Se noturno este curso é ministrado de Segunda-feira à sexta-feira, das 19h às 23h
  • Se aos sábados este curso é ministrado das 9h às 18h
  • Se in-company por favor fazer contato para mais detalhes.

Formato de entrega: 

  • 100% on-line ao vivo, via Microsoft Teams na presença de um instrutor/consultor ativo no mercado.
  • Nota: não é curso gravado. 

Lab:

  • Laboratório + Exercícios práticos
Materiais
Português | Inglês
Conteúdo Programatico

Welcome and Introductions

  1. Summary: Opening and general logistics for the class. To get started we will get to know each other and understand the objectives of the course. We will model the creation of Working Agreements that contribute to building trust on a team.
  2. Topics covered:
  3. Opening
  4. Course Objectives and Agenda
  5. ICAgile Certification Overview
  6. Introductions
  7. Working Agreements

The Need for Value Management

  1. Summary: Value management is a distinct discipline that applies at many levels, crosses many initiatives, and is embodied in many roles. In this section we will understand how the Agile Manifesto influences the way we undertake Value Management & Business Analysis on Agile projects. We will also refresh our knowledge of various Agile "flavors" and describe where BVA fits within them.
  2. Topics covered:
  3. What is Value Management?
  4. Levels of Value Management
  5. Relating to the Agile Manifesto
  6. Value Management in Various Agile “Flavors”

Role, Scope, and Diversity

  1. Summary: The scope of the BVA role in an Agile organization is to identify the most valuable business needs. This requires differentiating between the most valuable and the less valuable outcomes. The BVA must communicate so the team can deliver the right change and make the right decisions. Understand how to actively create and support an environment where open, honest interpersonal communication focused on the delivery of value occurs. Apply techniques that enable an understanding of both the big picture view and how the current work aligns with the big picture.
  2. Topics covered:
  3. Role, Not Job Title
  4. Adapting the Role to the Context
  5. Bridge not Ferry
  6. Keeper of Responsible Decisions
  7. Big Picture View

Skills and Behaviors

  1. Summary: Critical to the BVA role is being able to think critically, to challenge assumptions and the assumptions of the people providing information. In this section we will understand how to look “beyond the borders” in order to determine the effects of systems on decision making and value realization. The BVA needs to be prepared to be the value conscience of the team, to tackle the "elephant in the room" questions, challenge assumptions and identify critical success factors.
  2. Topics Covered:
  3. Thinking Skills
  4. Flexibility of Thinking
  5. Behaviors
  6. Show, Don’t Tell

Seeking Value

  1. Summary: Value has different meanings in different contexts. The BVA must understand how to define value and how it may change over time. The planned value must be understood and agreed before work commences. This includes identifying both tangible and intangible results. As scope changes over time; the BVA must actively manage and communicate these changes.
  2. Topics covered:
  3. Defining Value
  4. Determining Planned Value
  5. Defining Scope
  6. Identifying Measurable Outcomes

Project Initiation

  1. Summary: Experience the activities involved with the initiation of an Agile project. Agile follows an Adaptive, Just-in-Time planning model. In this section we will learn different approaches to developing visions and roadmaps. In addition, better understand your customers with roles and personas.
  2. Topics Covered:
  3. Agile Planning
  4. Vision
  5. Product Roadmap
  6. User Roles and Personas

Backlog Management

  1. Summary: The Agile vehicle for communicating requirements is the User Story. The BVA is central in the process of writing and elaborating User Stories. This section will cover User Stories and how to write and elaborate good User Stories. After User Stories are written, they need to be prioritized and estimated. As part of the Customer side team, the BVA has a major role in prioritization. As a member of the Development side team, the BVA will ensure that there is an appropriate level of details for the developers to begin work. Both of these come with low cost, low waste techniques that allow us to do this quickly and get on to the important work of implementing requirements.
  2. Topics Covered:
  3. The Product Backlog
  4. User Stories
  5. Prioritization
  6. Enabling Value Delivery

Understand What is Doable

  1. Summary: The BVA needs to understand what the team can do at a sustainable pace. Learn how to plan releases, assist with iteration planning, and lead Story Reviews.
  2. Topics covered:
  3. Release Planning
  4. Iteration Planning
  5. Story Maps

Analyze to Determine Value

  1. Summary: Backlog Refinement is where the BVA is really worth their weight in gold. User Stories represent very thin statements of Customer wants and needs but they do not contain the details until the development team is close to working on them. As that time approaches, the details are filled in. The BVA is the central figure in requirements elaboration.
  2. Topics covered:
  3. Agile Documentation
  4. Value Context
  5. Balanced Scorecard

Exploring the Solution

  1. Summary: When Requirements are ready to go – ready to go does not mean mountains of documentation. Much of the details are maintained as tacit knowledge with the BVA and the others who have been involved with the Conversation. Continued collaboration is essential to turning what we learned about the needs of the customer into working software.
  2. Topics covered:
  3. Setting the Scene
  4. Modeling and Elicitation Techniques
  5. Specification by Example
  6. Continuous Discovery of Value
  7. Managing Artifacts
  8. Inspect and Adapt

Summary

  1. Summary: Summarize key takeaways from the course and pull it all together.
  2. Topics Covered:
  3. Review Key Takeaways
  4. Review ICAgile Learning Objectives and Video
  5. References
  6. Survey Information
TENHO INTERESSE

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