Visão Geral
Curso Zendesk Intermediate, O Zendesk é uma ferramenta de emissão de tíquetes que o software de inteligência do cliente criou para rastrear e responder às solicitações de atendimento ao cliente. Muitas empresas orientadas ao cliente em todo o mundo usam esse sistema que se integra aos canais de comunicação e acompanha as interações do cliente, que podem ser utilizadas para serviços de suporte ao cliente.
Por que a habilidade do Zendesk é essencial para todo engenheiro de software?
- As oportunidades de carreira para profissionais qualificados estão aumentando significativamente, com enorme margem para crescimento na carreira.
- De acordo com o Indeed.com, o salário médio de um profissional da Zendesk é de US$ 177.530 por ano.
- O Zendesk, sendo a principal ferramenta de análise de dados, é adotado por muitas multinacionais em todo o mundo. Com isso, a demanda por profissionais Zendesk está aumentando gradativamente - IDC.com
- Equipes de Operações de TI, Monitoramento de TI, Suporte de TI e Data Center.
- Analistas de negócios e analistas de dados que desejam obter conhecimento do desenvolvimento do Zendesk para criar aplicativos e painéis
Conteúdo Programatico
Zendesk Support Essentials
Zendesk Support Essentials is the right place to start. This course will teach you how your customer service agents can use Zendesk to make their ticketing workflows more efficient and customer-centric. You'll learn who's who in Zendesk, what a typical ticket lifecycle looks like, and tips and tricks for moving your tickets through your queue faster and with fewer touches.
By the end of this course, you'll be able to:
- Define the Zendesk Big Picture
- Navigate the Agent Dashboard
- Locate Content Using Search
- Create a Ticket
- Describe a Ticket
- Respond to and Resolve a Ticket
- Organize Tickets Using Views
- Update Tickets Efficiently with Macros
- Manage Ticket Queues
- Work with Suspended Tickets
- Organize Users
- Utilize Apps and Shortcuts
Ticket Workflows
Building and managing ticket workflows is a top priority for most Zendesk customers. In this course, we'll explain how to capture the right information from your customers at the start of your interaction with them, how to set up the business rules to automate your workflow, and what other features and apps can help you deliver top-rated customer service.
You learn to do the following:
- Select Ticket Settings
- Add Custom Ticket Fields
- Define Ticket Forms
- Add Context with Tags
- Create Custom Field Placeholders
- Define Ticket Schedules
- Describe Business Rules
- Customize Triggers
- Customize Automations
- Monitor Service Level Agreements
- Manage Business Rules
- Intro to Reporting
- Create Dynamic Content/Select Languages to Support