Curso Object Oriented Analysis & Design with UML 2.0

  • DevOps | CI | CD | Kubernetes | Web3

Curso Object Oriented Analysis & Design with UML 2.0

16 horas
Visão Geral

Este Curso Object Oriented Analysis & Design with UML 2.0 foi desenvolvido para ensinar conceitos essenciais de orientação a objetos e sua aplicação em um processo prático de análise e design. São apresentados os métodos mais comuns de análise e design, incluindo análise de casos de uso, análise de domínio de problemas, diagramação de atividades, diagramação de interação e aplicação de heurísticas e padrões de design. O uso da Linguagem de Modelagem Unificada (UML 2.0) para produzir resultados de modelagem de análise e projeto também é abordado.
Os alunos aprenderão como traduzir as necessidades de negócios em casos de uso e documentos suplementares, seguidos por outros artefatos baseados em UML, incluindo diagramas de classes e diagramas de sequência

Objetivo

Ao concluir o Curso Object Oriented Analysis & Design with UML 2.0, os alunos serão capazes de:

  • Descrever os conceitos que definem Sistemas Orientados a Objetos, incluindo uma compreensão dos detalhes e interfaces dos objetos
  • Explicar como modelar sistemas, subsistemas e componentes usando conceitos de objetos
  • Aplique diagramas UML ao processo de desenvolvimento, incluindo diagramas de classes, diagramas de interação e padrões de design
  • Demonstrar conhecimento da Linguagem de Modelagem Unificada (UML 2.0) padrão da indústria
  • Identifique as fases e resultados do Processo de Desenvolvimento OO
  • Traduza as necessidades de negócios em casos de uso e documentos suplementares
  • Projete uma representação visual de um aplicativo com Unified Modeling Language (UML 2.0)
Publico Alvo
  • Desenvolvedores
  • Analistas de negócios
  • Qualquer pessoa que deseje aprimorar seus conhecimentos de Desenvolvimento Orientado a Objetos utilizando a UML
Pre-Requisitos
  • Algum conhecimento de programação e design de sistema é útil, mas não é obrigatório, pois esta é uma aula de visão geral
Materiais
Inglês/Português/Lab Prático
Conteúdo Programatico

Introduction to OOAD with UML 2.0

  1. What is OOAD?
  2. What is UML?

Overview of UML 2.0

  1. Introduction
  2. Structural, behavioral and interaction diagrams
  3. Overview of UML 2.0 Diagram Types
  4. Use Case
  5. Activity
  6. State Machine
  7. Sequence
  8. Communication
  9. Interaction Overview
  10. Timing
  11. Class
  12. Object
  13. Component
  14. Composite Structure
  15. Package
  16. Deployment

The OO Development Process

  1. OO development objectives
  2. Roadmap of phases and milestones
  3. Review and iteration
  4. No exercise

Use Case Modeling

  1. Introduction
  2. Transition from business needs to Use Cases and Supplementary documents
  3. Focusing on the Domain
  4. The role of Business Modeling in preparation for development of Use Cases
  5. Use Cases and Supplementary documentation
  6. The process of finding Actors and Use Cases
  7. Exercise - Use Case diagramming
  8. Removing redundancies in Use Cases using Include, Extend, and Generalization
  9. Exercise - Refining Use Cases
  10. The use of Activity diagrams to visually model Use Case Scenarios
  11. Exercise - Activity diagramming

Object Oriented Concepts

  1. Classes
  2. Objects
  3. Abstraction
  4. Inheritance
  5. Polymorphism
  6. Encapsulation
  7. Messages and Methods
  8. Relationships
  9. Interfaces
  10. Packages
  11. No exercise

Analysis Modeling

  • Transition from Use Case Analysis to Domain Analysis
  • Domain Model
  • Use Case Realization
  • Allocate responsibilities for realizing requirements to Analysis elements
  • Architectural concepts in Analysis
  • Structure of a Domain

Design Modeling

  1. Object-Oriented Design
  2. Transition from Analysis to Design
  3. Overview of Design
  4. Basic Architectural Design
  5. Exploring Behavior
  6. Finding Operations
  7. Class Stereotypes
  8. Sequence Diagrams
  9. Exercise – Sequence diagramming
  10. Exercise – High level Class diagramming
  11. Collections
  12. Process Summary
  13. Review questions and discussion
  14. Modeling Elements and Techniques
  15. Relationships
  16. Role Names
  17. Association classes
  18. Class Scope
  19. Visibility
  20. Navigability
  21. Qualified Associations
  22. Interfaces
  23. Abstract classes
  24. Collaboration Diagrams
  25. State Transition Modeling
  26. Exercise
  27. Review questions and discussion
  28. Detailed Design
  29. Architectural Concepts in Design
  30. Architectural choices
  31. Exercise – Detailing the Class model
  32. Review questions and discussion
  33. Creating an Object Model
  34. Introduction
  35. Creating the model
  36. Optional Exercise – Creating an Object diagram
  37. Review questions and discussion

Deployment Modeling

  1. Organizing Builds into Packages
  2. Using Component diagrams to organize code into modules
  3. Using Deployment diagrams to document code distribution
  4. Review questions and discussion

Design Patterns - Optional

  1. Advanced Architectural Design
  2. Design Patterns
  3. Applying and Authoring Patterns and Transformations for automating refinement of models
  4. Process Summary
  5. Appendix - References
TENHO INTERESSE

Cursos Relacionados

Curso Ansible Red Hat Basics Automation Technical Foundation

16 horas

Curso Terraform Deploying to Oracle Cloud Infrastructure

24 Horas

Curso Ansible Linux Automation with Ansible

24 horas

Ansible Overview of Ansible architecture

16h

Advanced Automation: Ansible Best Practices

32h