Curso Cisco IPT
40hVisão Geral
O curso Cisco IPT e UCCX dar-lhe-á uma visão detalhada sobre o Sistema de Comunicações Unificadas Cisco, incluindo os conceitos de telefonia IP, Voicemail e Contact Center baseados na administração do sistema, a sua função, características, e configuração. Durante a formação, aprenderá também sobre a compreensão dos conceitos do sistema: agrupamento, sinalização de chamadas, encaminhamento de chamadas, protocolos de gateway, manipulação de dígitos, e características do telefone. Neste curso aprenderá também a integrar a Cisco Unified IM e Presence and Unity Connection com a Cisco Unified CM. Este curso também inclui a integração do CCX Unificado com o CUCM juntamente com Equipas, Supervisor, Gestão de Competências e Relatórios de Contact Center utilizando o CUIC.
Objetivo
- Após o Curso Cisco IPT, você será capaz de:
- Implementação do Cisco Unified CM Cluster e resolução de problemas relacionados
- Exploring Phone Registration and Cisco Unified IP Phones
- Sinalização de chamadas e protocolos de gateway
- Gestão da largura de banda e configuração da região
- Configuração do Plano de Rotas
- Resolução de problemas de Manipulação de Dígitos em Gateway
- Configuração e resolução de problemas do CUBE
- Compreender os conceitos de segurança na CM Unificada da Cisco
- Compreender os Recursos dos Media
- Administração de utilizadores no CUCM
- Características e Serviços
- Integração da Cisco Unity Connection com a Cisco Unified CM usando SIP e SCCP
- Cisco Unified IM&P integração com a Cisco Unified CM
- Gestão de guiões em UCCX
- Relatório do Centro de Contato usando CUIC
- Utilização de múltiplas ferramentas de resolução de problemas i.e. CLI, página de Administração de SO, RTMT, DNA e Administração de Granel
Pre-Requisitos
- CCNA Routing & Switching and Collaboration Fundamental (CLFNDU)
Informações Gerais
Carga Horária: 40h
- Se noturno este curso é
ministrado de Segunda-feira à sexta-feira, das 19h às 23h
- Se aos sábados este curso é
ministrado das 9h às 18h
- Se in-company por favor
fazer contato para mais detalhes.
Formato de
entrega:
- 100% on-line ao vivo, via
Microsoft Teams na presença de um instrutor/consultor ativo no mercado.
- Nota: não é curso
gravado.
Lab:
- Laboratório + Exercícios
práticos
Materiais
Português | InglêsConteúdo Programatico
- Deployment Methods and related troubleshooting
- Single site, Multisite and Centralized
- Call Routing
- Call routing troubleshooting
- Call routing troubleshooting
- Bandwidth Management and Region configuration for real time scenarios
- Gateway Protocol Knowledge (H323, SIP, MGCP and ISDN) and Debugs
- Call Routing and Digit Manipulation configuration and troubleshooting on Gateway
- SIP Gateway / CUBE configuration
- SIP Troubleshooting
- General Voice gateway Debugging for call failures and mal functioning
- IP Telephony Security & Server Security (Self Signed & CA-Signed)
- Media Resources on CUCM and Gateway (Software and Hardware)
- User Permissions and Access control group
- Features and Applications troubleshooting
- Device Mobility
- Extension Mobility
- Unity Connection Integration with Cisco Unified CM using SIP and SCCP
- Voice mail, Unified Messaging & Storage troubleshooting in Unity connection
- Call Handler, call routing rules configuration & Troubleshooting
- Cisco Unified Communications Manager IM&P Integration
- UC profile configuration & Jabber Troubleshooting
- IM and Presence High Availability overview
- Overview of Integration Methods
- CTI & JTAPI Integration
- AXL Integration
- Integrating Cisco Unified CCX with CUCM
- Script Changes in UCCX
- Teams, Supervisor & Skill troubleshooting in UCCX
- UCCX General & CUIC Reporting
- UCCX Agent Login and call routing Troubleshooting
- Below Topics on UC servers (Combined on CUCM, UNITY etc)
- Database and OS level troubleshooting
- Serviceability, Unified Reporting, DRS procedures & OS admin Pages
- Sever Utilization & Alert Configuration Introduction: CPU and Memory utilization. Alert Management for UC servers
- Built-in tools awareness like DNA, RTMT, COBRAS & Bulk Administration etc
- Server Trace configuration and Collection
- Video (Optional Topics)
- Introduction to Basic Video End Points and registration
- VCS / Expressway call control, Zones, Clustering & Troubleshooting
- Integration with CUCM or other SIP parties
- CMS Overview and configuration
- Basics of Collaboration Meeting rooms
- TMS overview and Management
- Implement Endpoint Addressing and Call Routing
- Exploring Regions and Locations
- Implement PSTN and Calling Using MGCP Gateways
- Configure and Troubleshoot ISDN PRI
- Analyze and Troubleshoot SIP, H323, and Media Protocols
- Examine Cisco IOS Gateway Inbound and Outbound Dial-Peer Functions
- Implement and Troubleshoot Digit Manipulation on a Cisco IOS Gateway
- Exploring Media Resources in Unified CM and Cisco IOS Gateways
- User Management
- Integrating Cisco Unity Connection with Unified CM
- Exploring Call Handlers and Call Routing in Cisco Unity Connection
- Deploying an On-Prem Cisco Jabber Client for Windows
- Integrating Cisco Unified CCX with Unified CM
- Cisco Unified CCX Scripting and ACD Operations
- Using Cisco Unified CCX Reports
- Exploring Troubleshooting Tools for Unified Communication