Android Applications UI/UX Design and Monetization Techniques

  • Web UX Design Era Digital

Android Applications UI/UX Design and Monetization Techniques

24h
Visão Geral

O curso de treinamento de seis dias de técnicas de design e monetização de UI/UX de aplicativos Android abrangerá todos os conceitos das técnicas de design e monetização de UI/UX de aplicativos Android referentes ao design de UI/UX de aplicativos Android e monetizar aplicativos Android. Este curso está mapeado para o Exame AND-803.

Objetivo

Após realizar este curso  Android Applications UI/UX Design and Monetization Techniques, você será capaz de:

  • Fundamentos de design de UI/UX e o processo de design thinking.
  • Um guia completo para wireframing e prototipagem de aplicativos Android.
  • Testes de usabilidade, compatibilidade, desempenho e estabilidade de aplicativos Android.
  • Uma jornada de designer de UI/UX em aplicativos Android.
  • Entendendo diferentes técnicas para monetizar aplicativos Android.
  • Publicando e anunciando seu aplicativo de forma eficaz.
  • Explicando como adicionar licenças aos seus aplicativos e monitorá-los.

Pre-Requisitos
  • Antes de fazer este curso, é altamente recomendável que os alunos deste curso conheçam o conceito de fundamentos do Desenvolvimento de Aplicativos Android. Se você deseja adquirir um bom conhecimento do curso de desenvolvimento de aplicativos Android antes de fazer este curso, faça o curso de desenvolvimento de aplicativos Android
Informações Gerais
  • Carga Horária: 24h
  • Se noturno este curso é ministrado de segunda-feira à sexta-feira, das 19h às 23h
  • Se aos sábados este curso é ministrado das 9h às 18h
  • Se in-company por favor fazer contato para mais detalhes.

Formato de entrega: 

  • 100% on-line ao vivo, via Microsoft Teams na presença de um instrutor/consultor ativo no mercado.
  • Nota: não é curso gravado. 

Lab:

  • Laboratório + Exercícios práticos 

Materiais
Inglês/Português
Conteúdo Programatico

 UI/UX Design Fundamentals

  1. Introduction
  2. UX Designer
  3. UI Designer
  4. The difference between UI and UX design
  5. Understanding Users and Business needs
  6. Strategy and content
  7. What is content strategy?
  8. Wire –Framing and Prototyping
  9. Use of App wireframes and Prototypes
  10. Wireframe Levels
  11. Elements of Wireframes and Prototypes
  12. The difference between and Prototypes
  13. Execution and Analytics
  14. Usability and User’s feeling
  15. Testing and Feedback
  16. Visual design and user’s interaction
  17. Functionality
  18. Compatibility performance and stability
  19. Security
  20. Setting up a test environment
  21. Usability testing by participants
  22. Starting your test session
  23. Analyzing your tes

 Building an App Wireframe

  1. Introduction
  2. Why is Wireframe the first step?
  3. Do’s and Don’ts for a successful UX design
  4. Wireframe tools for Mobile Apps
  5. Paper Prototyping
  6. Storyboard that Software
  7. Adobe XD (Experience Design)
  8. Lab: Building Your App Wireframe
  9. Brainstorming Phase
  10. Wireframe Phase

 A UX/ UI Designer Journey in two android apps

  1. Introduction
  2. Pizza Pizza Application
  3. The weather network application

 How to monetize your application?

  1. Introduction
  2. Difference Monetization Techniques
  3. Paid applications
  4. Lite vs Pro
  5. Advertising and Ad mediation
  6. In App Purchase
  7. Subscription
  8. Ad Format
  9. Ad Types
  10. Best Technique for Your business
  11. Adding in Add Ads to your android application
  12. Revenue metrics
  13. Lab Adding Google Ad s to your application
  14. Creating an Android application
  15. Adding Google Play services to your project
  16. Modifying the Manifest filer
  17. Crating and Ad Mob account and AD Unit ID
  18. Placing the AD in Main Activity Layout
  19. Requesting and loading ads

 Publishing Your application

  1. Introduction
  2. Preparing your app for release
  3. Releasing your app for users
  4. Releasing your app through application marketplace
  5. Releasing your application through email
  6. Releasing Through a website
  7. Signing your application
  8. The publishing process on google play
  9. Google play in app billing services
  10. Releasing App Best Practices
  11. Lab 4: Publishing your application on Google Play
  12. Creating an Android application
  13. Signing your application using Android studio
  14. Creating a publisher account
  15. Publishing your app

 Licensing and Monitoring your application

  1. Introduction
  2. Licensing your application
  3. Google play licensing
  4. Setting up Licensing’s
  5. Adding Licensing to your App
  6. Monitoring your app
  7. Benefits
  8. Using Google Analytics
  9. Lab: Adding Licensing and analytics to your application
  10. Setting up Google play licensing service in Android studio
  11. Using LVL in your applications code
  12. Setting up Google Mobile Analytics in Android studio
TENHO INTERESSE

Cursos Relacionados

Curso Adobe Captivate Foundation

16 horas

Curso Adobe Captivate Advanced

16 horas

Curso Algoritmos Visual Foundation

16 horas

Curso Web Performance and Optimisation

Curso Web Performance and Optimisation

Curso Adobe Animate Foundation

16 horas

Curso PHP Developer Foundation

32 horas