Curso Solution Manager Configuração de Gerenciamento Serviços de TI

  • ERP SAP & Sistemas

Curso Solution Manager Configuração de Gerenciamento Serviços de TI

32 horas
Visão Geral

Este Curso Solution Manager Configuração de gerenciamento de serviços de TI

  •  lhe dará uma introdução no SAP Solution Manager e em sua arquitetura. Continua com a explicação do Gerenciamento de Serviços de TI e a integração em outras fases do Gerenciamento do Ciclo de Vida do Aplicativo. 
  • No curso, os diversos processos principais do Gerenciamento de Serviços de TI são explicados e demonstrados. 
  • O curso termina com uma introdução nas várias opções de personalização para adotar os processos às necessidades do cliente.
Objetivo
  • Curso Solution Manager Configuração de gerenciamento de serviços de TI
  • Descreva a ideia do Application Lifecycle Management e como o IT Service Management está integrado neste processo
  • Explicar os processos padrão de gerenciamento de serviços de TI oferecidos pelo SAP Solution Manager
  • Configurar os processos padrão da SAP para o Gerenciamento de serviços de TI
  • Descreva como personalizar os processos do Gerenciamento de Serviços de TI de acordo com suas necessidades.
  • Entenda as novas funcionalidades oferecidas com o SAP Solution Manager 7.2
Publico Alvo
  • Administrador do sistema
  • Consultor de Tecnologia
  • Serviço de atendimento de TI
Materiais
Inglês
Conteúdo Programatico

SOLUTION MANAGER CONCEPT

  • Curso Solution Manager Configuração de gerenciamento de serviços de TI
  • Explaining the Benefits of SAP Solution Manager
  • Describing the SAP Solution Manager Architecture

IT SERVICE MANAGEMENT OVERVIEW

  • Curso Solution Manager Configuração de gerenciamento de serviços de TI
  • Describing ITSM and ALM
  • Describing ITSM Processes: Service Request, Incident, Problem and Knowledge Article
  • Describing Latest Innovations – New functions with Solution Manager 7.2

BASIC SETUP

  • Understanding Technical Prerequisites
  • Configuring ITSM Prerequisites
  • Basic ITSM Configuration

MASTER DATA

  • Curso Solution Manager Configuração de gerenciamento de serviços de TI
  • Explaining the Business Partner Concept
  • Creating Business Partners
  • Maintaining Organizational Model
  • Managing the Installed Base

THE WORK ENVIRONMENT: USING THE CRM WEB CLIENT UI & SOLUTION MANAGER LAUNCHPAD

  • Explaining the Available Business Roles in IT Service Management
  • Accessing the WebClient UI
  • Accessing the Solution Manager Launchpad
  • Describing the WebClient UI – New Functionalities
  • Personalizing the Work Environment

SERVICE CATALOG AND SERVICE REQUEST MANAGEMENT

  • Explain the concept of Service Request Management and Service Request Fulfillment
  • Introducing the Service Catalogue
  • Requesting a Service
  • Processing a Service

INCIDENT & PROBLEM MANAGEMENT PROCESS

  • Outlining the ITIL Best Practice Process
  • Creating Incidents
  • Processing Incidents
  • Processing Problems

KNOWLEDGE MANAGEMENT PROCESS

  • Establishing a Full text search in SAP Solution Manager
  • Creating Knowledge Articles

IT SERVICE MANAGEMENT CUSTOMIZING I

  • Explaining the Meaning of Transaction Types
  • Customizing the CRM Service Transaction

ITSM ADMINISTRATION

  • Explaining the Multi-Level-Categorization
  • Describing the Organizational Model
  • Understand Partner Determination

IT SERVICE MANAGEMENT CUSTOMIZING II

  • Explaining the Enhanced Customizing Options
  • Describing the Mailforms & Notification Framework
  • Configuring the Business Role
  • Enhancements of the User Interfaces
  • Describing the Widgets
  • Explaining the Service Level Agreements & Processing Times

REPORTING

  • Monitoring the ITSM Tickets
  • Describing the ITSM BW Reporting

SERVICE ASSET & CONFIGURATION MANAGEMENT

  • Overview: Service Asset and Configuration management
  • Overview: IT Infrastructure Management
TENHO INTERESSE

Cursos Relacionados