Curso IT Asset Management

  • ITIL Gestão & Governança

Curso IT Asset Management

24 horas
Visão Geral

O Gerenciamento de Ativos de TI (ITAM) é um dos elementos mais importantes para qualquer estratégia de negócios. O gerenciamento de ativos de TI melhorará o controle de custos e a redução de riscos do seu negócio, ao mesmo tempo em que aumentará o valor do negócio com ativos de TI. Esses ativos de TI incluem todos os aspectos de hardware e software usados ​​em sua organização.

Objetivo

O foco do Curso IT Asset Management (ITAM) Foundation é expandir o fluxo de trabalho organizacional. Isso acontece definindo as principais funções dentro das disciplinas de ITAM nos departamentos financeiro, contratual e de estoque, ao mesmo tempo em que destaca as mudanças culturais que resultam para os usuários finais em um ambiente de TI.

Publico Alvo
  • Este Curso IT Asset Management e destinado para vários departamentos da sua organização, como gerentes de orçamento, departamentos de serviços de TI e finanças. O curso ITAM Foundation foi desenvolvido para todo o pessoal-chave nessas funções. Recomendamos que o curso seja frequentado por vários funcionários dessas áreas, a fim de permitir um foco de ITAM bem-sucedido e coerente em toda a sua empresa; no entanto, indivíduos também podem se beneficiar deste curso básico e são bem-vindos. foco, ele foi projetado especificamente para pessoas que não são de TI e, portanto, não está cheio de siglas ou frases que apenas profissionais de TI conheceriam.
Pre-Requisitos
  • Não há
Materiais
Inglês/Português/Lab Prático
Conteúdo Programatico

ITAM Introduction:

  1. • Definition, purposes and objectives
  2. • Why does your organisation need ITAM?
  3. • Introduction to the four key areas:
  4. • Hardware Asset Management, Software Asset Management, Services & Cloud Asset Management, People & Information Asset Management
  5. • The IT Asset lifecycle and its impact on your business
  6. • The key roles in ITAM – stakeholders, functions, roles and responsibilities
  7. • Typical business issues and challenges in the ITAM workflow
  8. • Introduction to ITAM best practices, ISO55000 and ITSM

Hardware Asset Management (HAM) Introduction:

  1. • The concept, purpose and benefits of HAM
  2. • The HAM lifecycle in your organisation from acquisition through to disposal
  3. • Request and approval processes, procurement and lifecycle management, redeployment and disposal management
  4. • The placement of HAM in the ITAM ecosystem
  5. • Mobile device (asset) management aspects of HAM
  6. • The best practices of HAM (ISO and ITSM)
  7. • The tool reflections of HAM

Software Asset Management (SAM) Introduction:

  1. • Definition and objectives
  2. • SAM best practices and framework
  3. • The business value of SAM
  4. • SAM from request to acquisition throughto disposal
  5. • Key roles and stakeholders in a SAM program
  6. • The placement of SAM in the ITAM ecosystem
  7. • The concept of compliance
  8. • The risks/costs related to software audits
  9. • Organisational pitfalls and challenges in the SAM process
  10. • IT Service Management and ISO19770 approach within SAM

Services & Cloud Asset Management Introduction:

  1. • The concept of services and cloud services
  2. • The costs, challenges and benefits associated with Services and Cloud services
  3. • Definition and objectives within Services and Cloud Asset Management (SEAM)
  4. • The contractual issues with assets in SEAM
  5. • The pitfalls and benefits from SEAM
  6. • ITAM best practices in a SEAM context
  7. • The placement of SEAM in the ITAM ecosystem
  8. • Key roles and stakeholders in a SEAM program
  9. • Compliance in a Cloud perspective

People & Information Asset Management (PINAM) Introduction:

  1. • Definition and objectives
  2. • How to define Information and People as assets
  3. • Security and risk control (information sharing, employees leaving the organisation, loss of mobile devices, access regulations, etc)
  4. • BYOD in a People and Information Management perspective
  5. • How do mobile users use their devices and content? Benefits and pitfalls
  6. • Policy Setting – security policies for content, users and mobile devices

ITAM Key Findings & Conclusions:

  1. • The best practices in the ITAM framework
  2. • How to assess and understand the ITAM maturity in your organisation
  3. • The interface between the four key ITAM areas (HAM, SAM, SEAM, PINAM)
  4. • Effective communication of your ITAM goals to the key stakeholders in your organisation
  5. • ITAM integration with the organisational key business drivers and goals evaluation
TENHO INTERESSE

Cursos Relacionados

Curso ITIL 4 Foundation + Exame ITIL 4

16 horas

Curso TOGAF 9 Fundamentos Nível 1

16 horas

Curso Solution Manager Configuração de Gerenciamento Serviços de TI

32 horas

Curso BSC - Balanced ScoreCard

16 horas

Curso ISO IEC 20000 Fundamentos de Gerenciamento de TI

16 horas

Curso Gerenciamento de Projetos em Liderança e Comunicação

16 horas

Curso de Qualidade para Gerentes de Projeto

Curso Qualidade para gerentes de projeto

24 horas

Curso ISO IEC 27002 Fundamentos da Segurança da Informação

8 horas

Curso ISO / IEC 20000 Introdução

16 horas