Curso Collaborating & Communicating Agile Requirements

  • ITIL Gestão & Governança

Curso Collaborating & Communicating Agile Requirements

24h
Visão Geral

As falhas do projeto são muitas vezes devido à coleta, análise e planejamento de requisitos inadequados. Os documentos de requisitos tradicionais podem não conter requisitos completos e precisos devido às rápidas mudanças nos ambientes de negócios. A coleta ágil de requisitos, ao aproximar os requisitos detalhados da implementação, permite uma resposta rápida às mudanças. Este curso de treinamento de história de usuário mostrará como definir e gerenciar esses requisitos de forma eficaz, bem como demonstrar formas alternativas de documentar requisitos e gerenciar mudanças. Essas alternativas podem permitir um processo menos "pesado" em projetos que podem se beneficiar de rápidas mudanças de direção.

Objetivo

Após concluir o Curso Collaborating & Communicating Agile Requirements, você será capaz de:

  • Aprenda a se adaptar rápida e positivamente às necessidades e prioridades de negócios em rápida mudança
  • Saiba como colaborar nos requisitos de um projeto
  • Alinhar o desenvolvimento às necessidades de negócios para fornecer valor de negócios rapidamente
  • Aprenda os benefícios de usar métodos ágeis para comunicar requisitos
  • Entenda os cinco níveis de planejamento em Agile
  • Use requisitos ágeis como uma base eficaz para planejamento e teste
  • Compreender as características de um requisito ágil bem escrito
  • Entenda como planejar lançamentos frequentes para que os clientes possam reconhecer os benefícios rapidamente
  • Aprenda técnicas de mapeamento para identificar as histórias de lançamentos maiores
  • Minimize os riscos de soluções ineficazes obtendo feedback frequente
Publico Alvo
  • Analistas de Negócios, Analistas de Requisitos ou Analistas de Sistemas de Negócios
  • Product Owners, clientes de negócios, usuários ou parceiros
  • Profissionais de controle de qualidade, testadores de sistemas ou testadores de aceitação do usuário
  • Analistas de Sistemas/Aplicativos, Arquitetos, Designers ou Desenvolvedores
  • Qualquer pessoa que queira aprimorar sua compreensão e capacidade de criar e elaborar histórias de usuários
Informações Gerais

Carga Horária: 24h

  • Se noturno este curso é ministrado de Segunda-feira à sexta-feira, das 19h às 23h
  • Se aos sábados este curso é ministrado das 9h às 18h
  • Se in-company por favor fazer contato para mais detalhes.

Formato de entrega: 

  • 100% on-line ao vivo, via Microsoft Teams na presença de um instrutor/consultor ativo no mercado.
  • Nota: não é curso gravado. 

Lab:

  • Laboratório + Exercícios práticos
Materiais
Português | Inglês
Conteúdo Programatico

Agile Overview

  1. What is Agile
  2. Why Agile
  3. Agile versus Waterfall

Business Analyst activities in Agile

  1. Why a well written story is beneficial
  2. Analyst activities of Waterfall that translate to Agile
  3. Differences when aligning to Agile
  4. How the Analyst role aligns with the Agile Manifesto

User Personas

  1. Understanding User Personas
  2. Team Exercise: Teams will create User Personas to understand the concept and identify details that make them unique
  3. Using User Personas inside a story
  4. Determining user experience
  5. Identifying roles

User Story Overview

  1. What is a User Story
  2. Role, Goal, Benefit
  3. Acceptance Criteria best practices
  4. Examples
  5. INVEST overview
  6. Team Exercise: Teams will practice writing stories using the Roles identified from the User Persona exercise. As a group acceptance criteria will be written, simulating a backlog grooming session.
  7. Other types of backlog items
  8. What is a spike?
  9. How to use them
  10. Example
  11. Non-functional (tech debt)
  12. What is a non-functional requirement?
  13. How to use them
  14. Example
  15. Defects
  16. Ways to manage defects
  17. Example
  18. Team Exercise: Individually the group will write an example of a Spike, Non-Functional requirement and a Defect. Focusing on what makes them unique and how best to document the details for development.

5 Levels of Planning

  1. Vision
  2. Roadmap
  3. Features
  4. Team Exercise: Teams will create a list of features, focusing on the evolution of an application and ways in which to build upon a feature over time.
  5. Epics
  6. Team Exercise: Teams will create Epics for the features identified in the previous exercise, focusing on how to break down the work into valuable slices.
  7. Product Backlog
  8. Prioritization techniques

Hands on User Story Writing Workshop

  1. Team Exercise: The group will critique stories that have been given to them, learning what to look for when grooming stories (size, unclear, dependencies).
  2. Team Exercise: Teams will write stories that relate to the Epics written in the previous exercise. Focusing on the INVEST strategy of story writing and using group feedback to further refine.

Building a Comprehensive Release Plan and Backlog

  1. Process Mapping
  2. Story Mapping
  3. Team Exercise: The group will be given a sample process map, they will break the process into stories that remain independent and valuable, even if the value varies.

Prep and Support of Sprints

  1. Story Writing Sessions
  2. Backlog Grooming
  3. Relative Sizing
  4. Definition of Ready
  5. Story Preparation Kanban
  6. Backlog Prioritization
  7. Release Planning

Real World Workshop

  1. Team Exercise: Individually, the group will get to focus on real world examples, getting feedback from the group intermittently, similar to a series of grooming sessions. Ideally bringing these stories back to their own projects.

Retrospective

  1. Handling and Adjusting to Team Feedback
  2. Educating Others
TENHO INTERESSE

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