Curso Cisco IPT

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Curso Cisco IPT

40h
Visão Geral

O curso Cisco IPT e UCCX dar-lhe-á uma visão detalhada sobre o Sistema de Comunicações Unificadas Cisco, incluindo os conceitos de telefonia IP, Voicemail e Contact Center baseados na administração do sistema, a sua função, características, e configuração. Durante a formação, aprenderá também sobre a compreensão dos conceitos do sistema: agrupamento, sinalização de chamadas, encaminhamento de chamadas, protocolos de gateway, manipulação de dígitos, e características do telefone. Neste curso aprenderá também a integrar a Cisco Unified IM e Presence and Unity Connection com a Cisco Unified CM. Este curso também inclui a integração do CCX Unificado com o CUCM juntamente com Equipas, Supervisor, Gestão de Competências e Relatórios de Contact Center utilizando o CUIC.

Objetivo
  • Após o Curso Cisco IPT, você será capaz de:
  • Implementação do Cisco Unified CM Cluster e resolução de problemas relacionados
  • Exploring Phone Registration and Cisco Unified IP Phones
  • Sinalização de chamadas e protocolos de gateway
  • Gestão da largura de banda e configuração da região
  • Configuração do Plano de Rotas
  • Resolução de problemas de Manipulação de Dígitos em Gateway
  • Configuração e resolução de problemas do CUBE 
  • Compreender os conceitos de segurança na CM Unificada da Cisco
  • Compreender os Recursos dos Media
  • Administração de utilizadores no CUCM
  • Características e Serviços
  • Integração da Cisco Unity Connection com a Cisco Unified CM usando SIP e SCCP
  • Cisco Unified IM&P integração com a Cisco Unified CM
  • Gestão de guiões em UCCX
  • Relatório do Centro de Contato usando CUIC
  • Utilização de múltiplas ferramentas de resolução de problemas i.e. CLI, página de Administração de SO, RTMT, DNA e Administração de Granel
Pre-Requisitos
  • CCNA Routing & Switching and Collaboration Fundamental (CLFNDU)
Informações Gerais

Carga Horária: 40h

  • Se noturno este curso é ministrado de Segunda-feira à sexta-feira, das 19h às 23h
  • Se aos sábados este curso é ministrado das 9h às 18h
  • Se in-company por favor fazer contato para mais detalhes.

Formato de entrega: 

  • 100% on-line ao vivo, via Microsoft Teams na presença de um instrutor/consultor ativo no mercado.
  • Nota: não é curso gravado. 

Lab:

  • Laboratório + Exercícios práticos
Materiais
Português | Inglês
Conteúdo Programatico
  1. Deployment Methods and related troubleshooting
  2. Single site, Multisite and Centralized
  3. Call Routing
  4. Call routing troubleshooting
  5. Call routing troubleshooting
  6. Bandwidth Management and Region configuration for real time scenarios
  7. Gateway Protocol Knowledge (H323, SIP, MGCP and ISDN) and Debugs
  8. Call Routing and Digit Manipulation configuration and troubleshooting on Gateway
  9. SIP Gateway / CUBE configuration
  10. SIP Troubleshooting
  11. General Voice gateway Debugging for call failures and mal functioning
  12. IP Telephony Security & Server Security (Self Signed & CA-Signed)
  13. Media Resources on CUCM and Gateway (Software and Hardware)
  14. User Permissions and Access control group
  15. Features and Applications troubleshooting
  16. Device Mobility
  17. Extension Mobility
  18. Unity Connection Integration with Cisco Unified CM using SIP and SCCP
  19. Voice mail, Unified Messaging & Storage troubleshooting in Unity connection
  20. Call Handler, call routing rules configuration & Troubleshooting
  21. Cisco Unified Communications Manager IM&P Integration
  22. UC profile configuration & Jabber Troubleshooting
  23. IM and Presence High Availability overview
  24. Overview of Integration Methods
  25. CTI & JTAPI Integration
  26. AXL Integration
  27. Integrating Cisco Unified CCX with CUCM
  28. Script Changes in UCCX
  29. Teams, Supervisor & Skill troubleshooting in UCCX
  30. UCCX General & CUIC Reporting
  31. UCCX Agent Login and call routing Troubleshooting
  32. Below Topics on UC servers (Combined on CUCM, UNITY etc)
  33. Database and OS level troubleshooting
  34. Serviceability, Unified Reporting, DRS procedures & OS admin Pages
  35. Sever Utilization & Alert Configuration Introduction: CPU and Memory utilization. Alert Management for UC servers
  36. Built-in tools awareness like DNA, RTMT, COBRAS & Bulk Administration etc
  37. Server Trace configuration and Collection
  38. Video (Optional Topics)
  39. Introduction to Basic Video End Points and registration
  40. VCS / Expressway call control, Zones, Clustering & Troubleshooting
  41. Integration with CUCM or other SIP parties
  42. CMS Overview and configuration
  43. Basics of Collaboration Meeting rooms
  44. TMS overview and Management
  45. Implement Endpoint Addressing and Call Routing
  46. Exploring Regions and Locations
  47. Implement PSTN and Calling Using MGCP Gateways
  48. Configure and Troubleshoot ISDN PRI
  49. Analyze and Troubleshoot SIP, H323, and Media Protocols
  50. Examine Cisco IOS Gateway Inbound and Outbound Dial-Peer Functions
  51. Implement and Troubleshoot Digit Manipulation on a Cisco IOS Gateway
  52. Exploring Media Resources in Unified CM and Cisco IOS Gateways
  53. User Management
  54. Integrating Cisco Unity Connection with Unified CM
  55. Exploring Call Handlers and Call Routing in Cisco Unity Connection
  56. Deploying an On-Prem Cisco Jabber Client for Windows
  57. Integrating Cisco Unified CCX with Unified CM
  58. Cisco Unified CCX Scripting and ACD Operations
  59. Using Cisco Unified CCX Reports
  60. Exploring Troubleshooting Tools for Unified Communication
TENHO INTERESSE

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